dimarts, 28 d’agost del 2018

La pitjor carretera.



Els últims dos dies i mig hem estat fent el que diuen son els pitjors 280 km de carretera del sud de Mongòlia. Bé, encara ens en falten 35 per arribar al asfalt, o on creiem que ha de començar (sigui quin sigui l’estat d’aquest. Uns del ral·li de Mongòlia ens ha dit que companys de cursa han necessitat 10 hores per creuar tot el tram. Per mi ha estat dur i interessant. Diuen que els paisatges son verds ja que al juny i juliol ha plogut bastant. Ara bé, potser per que estem passant just pel nord del desert del Gobi sota la herba s’hi amaga una gran quantitat de sorra. Hem trobat bastant bancs de sorra que quasi ens fan caure. Un ha d’agafar fort el manillar i empènyer per tal de no clavar la roda frontal i caure.  Tant bon punt com va acabar l’asfalt, la carretera es va convertir en un laberint de camins improbitats que cobrien tot l’horitzó. Suposo que els cotxes que hi passen, de tant en tant decideixen crear una nova ruta camp a través quan una area esta ja molt trillada i plena de sorra o fang. I es fàcil de crear un nou camí, ja que no hi ha ni un sol arbre.
A vagades hi havia tants camins que era difícil de saber si l’escolli’t acabaria o no en la bona direcció.
El segon dia ens ha adelantat dos cops un parell de turistes francesos que anaven amb motos xineses. Un, blanc  anava amb camisa hawaiana i l’altre, negre amb rastes El tercer dia ens han tornat a passar fins a tres vegades. A la última s’han parat a parlar amb nosaltres. Era graciós que nosaltres sempre sembléssim anar per davant. Les seves motos estaven fetes caldo.
Els últims 100 km de carretera els hem fet pujant i baixant d’una carretera en construcció. Obra chinesa. Estan fent la “ruta de la seda comercial”. En uns anys es podrà conduir amb un cotxe Tesla des de Venècia fins a Ulan Bator, sense tenir  que netejar o reparar el cotxe. Serâ quan les aventures s’acabaran, quan el somni  es convertirà en crua realitat. Gasolineres i motels de carretera.
Hem anat pujant i baixant de la carretera esquivant balles que prohibien el pas. A la carretera hi havia centenars de chinesos treballant. En grups de 3, 5 o 20 repartits en trams al llarg de la carretera.  Un podria pensar que ens farien fora, perô estaven contents de saludar-nos. Algusn treballant amb simples pics o pales o d’altres amb aplanadores. Si a més els hi dia “Nihao” els feies feliços i et desitjaven un agradable viatge en la seva carretera en construcció.
Finalment hem arribat a la ciutat. Cada cop que arribem a una ciutat a Mongolia, segueixo esperant  una gran urbe amb carres asfaltats i restaurants. Però no es així, és simplement el far west en mig de la pols i la sorra. L’hotel  sembla ser un edifici post- apocalíptic, que ha sobreviscut a massa terratrèmols i guerres nuclears on els únics amos son els escarabats.
L’Adam ha anat al mercat i pel camí s’ha trobat als francesos.  Per celebrar la sisena trobada hem anat al parc a brindar amb vodka local (cortesia dels nostres nous amics)... al final han estat massa ampolles i hem anat a dinar o sopar, on l’Adam ens ha convidat. Ja que després ells tenien que continuar. Finalment han decidit quedar-se i els hi he trobat i pagat una habitació al nostre Apocalypse now hotel.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada